Zakelijke etiquette en omgangsvormen

Kennis van zakelijke etiquette & omgangsvormen helpt bij succesvol zaken doen en u te onderscheiden van uw concurrentie. Met correcte omgangsvormen tonen medewerkers en managers van uw bedrijf respect naar uw zakenrelaties, wat uw relaties zeker zullen waarderen.  Het hanteren van zakelijke etiquette en omgangsvormen gaat hand in hand met een verzorgde zakelijke kledingstijl.

Als de medewerkers/managers niet correct omgaan met het hanteren van de zakelijke etiquette en ook de zakelijke kledingstijl niet op orde is, leidt dit af van de uiteindelijke boodschap, die aan uw relaties gepresenteerd wordt. Gevolg minder succes en minder omzet.

zakelijke etiquette

Wanneer men weet wat de juiste omgangsvormen zijn, wordt het communiceren gemakkelijker en voelt men zich ook beter op haar/zijn gemak. Dit zorgt voor professionele medewerkers/managers met zelfvertrouwen die zo krachtiger overkomen naar zakenrelaties. Ditzelfde geldt voor een verzorgde zakelijke kledingstijl. Als dit op orde is, zorgt dit voor een goed imago van de medewerkers.

Zakelijke etiquette training met kledingadvies

Second Impression geeft imago trainingen en presentaties op het gebied van persoonlijke presentatie, omgangsvormen en zakelijke kleding. De training wordt op maat met u afgestemd en zal gegeven worden door één of meerdere imago professionals. Deze training is geschikt voor zowel profit als non-profit organisaties.

De volgende onderwerpen zijn o.a. mogelijk in een zakelijke etiquette training met kledingadvies:

  1. Etiquette in salesgesprekken of onderhandelingen
  2. Netiquette
  3. Etiquette bij zakendiners
  4. Etiquette in vergaderingen
  5. Internationale etiquette
  6. Zakelijke dresscodes
  7. Welke kledingstijl past bij het bedrijf
  8. Lichaamstaal
  9. Kleuradvies en de kracht van kleur
  10. Kledingadvies en de kracht van vorm

Wilt u ook dat uw medewerkers zich gemakkelijker en met zelfvertrouwen uw bedrijf vertegenwoordigen? Wilt u het imago van uw bedrijf verbeteren? Neem dan contact op met Second Impression voor meer informatie.

Second Impression werkte o.a. voor Siemens, AKZO, Gemeente Capelle a/d IJssel, ABN AMRO, Dunea, ING, Accenture, Spaansen, Intersport, Het Career event, een internationaal consultancy bureau, een luchtvaartmaatschappij en diverse kledingzaken. Verder ook voor non-profit organisaties zoals bijvoorbeeld zorginstellingen en welzijnsorganisaties.

zakelijke etiquette training